onsdag 5 maj 2010

7 på nya äventyr


Lunchen var planlagd på Gladstone längst ned vid havet där Sunset Blvd slutar. Här anslöt Helena, som hade ett mellanstopp innan hon skulle iväg med sin familj. Vädret var helt fantastiskt najs. När vi satt här blev jag alldeles lycklig inombords. Jag tänkte: Här sitter jag och mina kompisar och äter skaldjur vid havet i solen. Samtidigt så kände jag mig lite sorgsen att snart skulle de hem igen. Å måtte vi hinna prata om allt. Men det var många timmar kvar! Anette såg till att vinet kom in på bordet, henne kan man lita på. Efter lunchen kördes vi till Malibu för att shoppa och glutta. Det köptes nagellack och leksaker till barnen. Hur konstigt det än låter så stängde butikerna riktigt småstads tidigt, så det var bara att dra till nästa sovplats. Vi checkade in på Casa del Mar. Jag älskar detta hotell. Så vackert. Sängarna är 2 meter höga, så som mamma reagerar man med; Oj här måste vi lägga kuddar på golvet. Nu var det ju dock bara Magnus jag behövde oroa mig för i vårt rum, det verkade funka, som så när på en tå som han körde in gaveln och skrek mitt i natten. Men skrik e man ju van vid, så det var bara att somna om. Men före den incidenten, snabbduschades det igen. Vi slussades till restaurangen James Beach. Jag har velat besöka detta ställe sen jag såg filmen "I love you man". I filmen åts det fisktacos här, alltså beställde vi det. Kan jag varmt rekomendera! Meningen var att vi sedan skulle ut på galej med AnnaMaria och Gustafs gang. Men här tog energin slut. Vi avslutade kvällen i hotell lobbyn. Kändes exakt som jag ville ha det, tjejsnack på småtimmarna med te i kopparna. Jag försökte dra ut på timmarna, nej de får faktiskt stanna en vecka till tycker jag.

1 kommentar:

  1. N E J M E N Ä R M A G N U S D Ä R! !
    Hälsa med kärlek!

    SvaraRadera