måndag 1 februari 2010

Improv teater etapp 2


För fyra veckor sedan gick jag en två veckors intensiv kurs i improv teater. Nu har jag haft "lov" i två veckor och vilat ut. I dag startade etapp 2. SÅ KUL!!! Klassen som består av 15 entusiaster, verkar jätte kul och bra! I första etappen lärde vi oss grunderna och mot slutet gav vi oss på "Game of the scene". Nä men jag kan inte förklara riktigt vad det är, så det låter jag vara. Men det är det som vår teater Upright citizens brigade theater lär ut till sina elever, vissa regler vi ska följa. Vad jag kan säga, är att, det kändes underbart att få gå upp på "scenen" och improviserar igen, med en ny grupp av människor. Det är bara frågan om ett bra "teamwork". Svårt men kul. Självklart var det lite pirrigt igår kväll och jag undrade både en och två gånger om jag verkligen skulle hoppa på detta igen. Men i dag kändes det som julafton. Dagens fråga, vem? vem? samlar på sådana här små hundar?

2 kommentarer:

  1. Kan det vara din mamma?! Men nej, det kan det väl inte? Jag gissar på Maja.

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera