måndag 1 februari 2010

Catalina Island, lördag


Uppe med tuppen så klart. Jock hade ont i ryggen och Kalle ville ta det lugnt. Då gick jag med Maja och Max till ett frukostställe i närheten. Det blev våfflor med jordgubbar. Maja kunde inte sluta prata om hur kul det var igår på restaurangen och ville gärna gå dit igen. Jisses tänkte jag. Sen tog vi en lång promenad längs vattnet, vi ville kolla hur det gick för Erik med hans dykning. Han var i full gång så det var inte läge att störa. Men det verkade gå mycket bra! Vi hämtade upp Kalle och Jock och hyrde en golfbil.

Utforskning av ön stod nu på agendan. Ön är så vacker och det var riktigt skönt att det inte var så mycket turister. Små fina hus, lekplatser och jag kan inte säga det nog många gånger; bilfritt. Vi åkte förbi en botaniskträdgård med gigantiska kaktusar, villket Kalle uppskattade. Man blir som bekant hungrig av att utforska, lunchdags. Det blev ostron i vanlig ordning. Efter lunch relaxade vi lite på hotellrummet. Jätte fint rum, men vad är problemet när det väljs överkast? För att inte snacka om drapperiet bakom?! Varför inte välja nåt snyggt? Jag tar alltid av överkasten så fort jag kommer till ett hotellrum, känns ofräscht på nåt vis. Detta åkte av direkt efter fotot var taget! Vi tittade ut och såg Erik och hans lilla dykgäng komma gående. De såg nöjda ut! Härligt att vara i en småstad! När vi kände oss utvilade, var det time för nästa projekt på dagordningen: Minigolf!

Kan inte minnas när jag spelade mingolf senast. Vi hade väldigt roligt! Maja hade inte glömt karaoken, så vi fick gå tillbaka till samma restaurang som igår. Till hennes stora besvikelse och till vår lättnad, så var det inte sångafton. Det blev middag och somliga somnade snabbare än andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar