onsdag 6 april 2011

Inspirerande dag


Måndagen började med några timmar med Kalle på hans förskola. Han visade mig mycket nöjt, varenda grej som man kan hitta på. Ateljén är hans favoritställe. Här visar Kalle upp sitt Mandala verk! Kalle verkade gilla att jag var där och vi pratade lite om att jag skulle ju kunna jobba där. Men Kalle tillade snabbt: Ja, fast då måste du liksom kunna allt om skolan, lära dig en del. På kvällen landade jag på ett 4good event på Rival. Otroligt inspirerande föreläsare som bjöd på sig själva ända ut i fingerspetsarna. Tårar varvat med skratt blev det för mig. Min kompis Camillas man Anders Magnusson berättade gripande sin historia, som jag för övrigt vill höra ännu mer om! Och skånska Lou Rossling fick mig att gråt/skratta på en och samma gång. Är det möjligt egentligen? Varför tar jag mig inte tid för denna sortens inspiration oftare, frågar jag mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar