onsdag 6 april 2011

En dag med Maja

I går fick jag äran att vara med på Majas skola en hel dag. Sitta i ring och lyssna på fröken, det var ju ett tag sen. Ja, i alla fall att sitta i ring. Vi hann med mycket:högläsning, matte, klockan och så skolmat så klart. Det var riktigt gott. Kände mig stolt när jag satt där brevid Maja, tänk att jag har en så stor flicka. På lunchrasten lekte vi mamma pappa barn. Ja, jag fick helt otippat spela mamma. Men med det udda tillägget: mitt yrke var direktör över karusellerna. Efter mat och lek var det gympa. Flickorna ville gärna att jag skulle vara med, så det var bara att hugga en bandyklubba och latja runt på de uppbyggda stationerna. Back to Ribersborgskolan i Malmö, på en tiondels sekund. När jag gick därifrån kände jag att detta gör jag gärna om snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar