onsdag 6 april 2011

Gött att vara hemma

I går fyllde Majas gudmor år. När hon öppnade dörren slog det mig att hon skulle lika bra kunnat fylla 25 (eller var det de hon gjorde), tiden hade stått stilla. Grymt Jossan! Supertrevlig kväll med härliga gäster, ni vet så där så man aldrig vill gå hem. Bra bakverk också. Det var med djupa suckar jag fick dra barnen därifrån. För att liva upp mina besvikna barn, drog jag på mig Majas ganska crazy gåva från Josefin, hjälpte lite i alla fall. Sen hade vi en av de mysigaste promenader jag haft på länge. Känslan av att träffa saknade vänner, strosa i regn med sina fina barn och att vara hemma i Sverige igen, är ju oslagbar.

2 kommentarer:

  1. Gud vad skönt det är att läsa att du är glad över att vara tillbaka i Sverige! Det känns betryggande!
    kram karin

    SvaraRadera
  2. visst är det härligt att vara tillbaka, hoppas att ni hittar nånstans att bo som ni gillar jag kan varmt rekommendera Lidingö.

    SvaraRadera