tisdag 1 december 2009

En helt vanlig dag på stan

Efter det rörande momentet denna morgon "titta på julkalendern" drog barnen till skolan och Sibi tog Max på en promenad. Det gör de varje morgon. Tisdagar går de till Max bästis Talbot, han bor några hus bort. De kramas och lunchar ihop, mysigt värre. Jag åkte iväg på lite olika uppdrag. Första var att träna med Tanja. I dag var det no mercy, bara för att jag har varit sjuk i nästan tre veckor, så var det ju inte ett dugg synd om mig på något vis. Det osade träningsvärk innan jag äntrade lokalen. Ja jisses, vad gör man inte för sig själv. Sen åkte jag en sväng till Beverly Boulevard, två minuter bort. Det tog tio minuter för mig. Endast för att jag inte gillar att svänga vänstersvängar rakt ut på en sk "Hornsgata a lá LA", utan ljussignaler. Jag cirklade runt lite, ingen stress. Hittade en verkligen trevlig inredningsbutik,"Twentieth", 8057 Beverly Blvd. Jag gick in för att jag såg en likadan stol som vi har i vårt hus. Vi hyr ju huset, så några/flesta av möblerna är inte våra. Tex denna stol/fåtölj. Ville bara kolla priset på denna skinnhistoria, OM något barn skulle gå loss med kniven eller nåt. 2800 dollares, typ 20.000 svenska kr. Vi har två. Positivt tänkande!
Vill ha den här ägget liknande stolen. Kollade ej priset. Jag är ju i Hollywood, drömmarnas stad o drömma går ju alltid. Efter detta styrde jag bilen till "Little Next Door på 3rd". At this fantastic restaurante, I had a lunch date with my cool, stylish and lovely friend Hayley. I'm now writing in English, because she is following my blog everyday, not understanding a word. It was a nice interesting and fun lunch, as usual.

After she took me to a supercool vintage boutique next door, "Satine", 8117 West 3rd street. I'm in love! Look what I found, my favorite little guys. I just want to hug them and play. Then I just HAD to buy this t-shirt, so I did! Everytime I meet Hayley, she always gives me, like 10 new exciting adresses to visit. Thank you! And I will share them with all of you, of course! Soon!

1 kommentar:

  1. Konstigt när vissa saker bara dyker upp på massa ställen. de små dockorna har jag precis köpt två (en apa och en tider - Ruben tror han är en apa och Ted tror han är en tiger) - de har dykt upp på massa ställen de senaste två veckorna. Jag älskar dem!

    SvaraRadera