tisdag 1 december 2009

En dag i VINets tecken


Jag har varit lite stressad över en inköpslista vi har fått från skolan.
Det vankas "Christmas Show" och då ska det kläs upp.
Maja: vit v-ringad t-shirt och svarta byxor (Michael Jackson-tema), inte så konstigt. Men de riktiga konstigheterna startar med Kalles outfit: Svarta finskor, svarta finbyxor, vit finskjorta OCH fluga. Den sistnämnda måste vara i kulörerna "red" eller "burgundy".
Min son är en dinousariekille i shorts, svarta finskor, kommer vi aldrig inhandla. Fluga? Hitills har vi klarat oss utan, tills nu. Så denna fluga har stressat upp mig lite, jag har letat runt, hittat blå och svarta. Men BURGUNDY, denna fina dansbandsfärg, vinröd, har varit lite körig att hitta.
Tills i dag! De riktigt moderiktiga tjejerna i Satine-butiken på 3rd, blinkade inte ens när frågan dök upp. Ja, då får du gå (läses åka) till Iguana Vintage Clothing på ohärliga Hollywood Boulevard nära Vine Street. Själva butiken var INTE ohärlig den var bara trés trevlich.
Peruker av alla de slag, slipsar som såg ut som pianotangenter. Konstiga jultröjor OCH, en BURGUNDY BOW TIE. I'm home free!
Kommer dock sälja den på e-bay den 20 december.
I vilket fall, det var en hel del vin på agendan idag: VINtage, VINe street, VINröd, ja det leder ju in en, helt osökt, på ett glas av samma vara. Men vilken tur, att samtidigt som jag kom hem, sladdade Talbots mamma Charity förbi. Jag erbjöd ett glas rött. Hon sneglade på klockan, tja den är ju i stort sett fem. Hon var halv fyra. De minsta illbattingarna var borta hos Drivers och lekte så det var bäddat för en stunds tjejsnack i soffan. Kalle hängde på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar