söndag 18 oktober 2009

Söndags bestyr

I dag har varit en riktigt slappsöndag. Säkert 4 kaffe latte, poolhäng, lättare lek samt vila. Solen har gassat, så att stanna inomhus med aircondition passade mig utmärkt. Framåt kvällen bestämde vi oss för att det blir inget "hemmalagade femrätters" i dag, utan pizza delivery låter mer som vår gemensamma melodi. Jag ringde världens, eller i alla fall LA:s trevligaste pizzaställe MOZZA, (http://www.mozza-la.com) på 6602 Melrose Ave och beställde pizzor. Inte de billigaste man köpt kanske, men väldigt goda. 40 min tog det att få pizzorna hem till dörren, värsta farten i Los Angeles mått räknat. Till pizzorna beställde jag två stycken av den här trevliga mozzarella anrättningen, som man fick bygga själv. Middagen intogs på altanen med Beachwoodutsikten som vi aldrig vänjer oss vid. Lika förvånade av glädje varje gång.
Just när vi trodde att alla var mätta och belåtna, drog Max till sandlådan och laddade munnen med rätt mycket sand. Ja den pöjken, jag sär jag sär...
Nu har jag släckt ner huset, alla barn sover, mormor gått in till sig och jag ska gå och lägga mig. Då snubblar jag över min man som placerat sin nya tekniklåda (tillhörande lock, inget damm här inte) framför sig.
Han är i full färd med sin "klisteretikettsmaskin" (jag har berättat om den förr), som han ska märka samtliga sladdar med. Sladdarna har, tills nu, bott tilltrasslade i en brun kartong. Han berättar glatt och så där lite viktigt; Det här kommer ta tid!
Jag är mycket glad att Jock är så fixig och jag ser fram emot att få öppna sladdlådan och hitta rätt, med en gång. Min man bjuder verkligen på vardagslyx. Nu ska jag luta mig tillbaka med nya Mama och dubbelnummer av Allt i hemmet. God Natt!

3 kommentarer:

  1. Middag på altanen ... så mysigt det ser ut!

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, oj, vilken utsikt! Avundsjuk!
    Så roligt att få läsa om hur ni har det.
    Kramar från mig

    SvaraRadera
  3. Lovely utsikt!!

    Och visst är det bra med händiga män hemma. Jag har blivit än mer ett mähä och litar alltid på att Robin fixar med det som behöver fixas här hemma. Det går emot allt jag tycke och tänker om jämställdhet och jag borde ts mig i kragen men jag är sååå lat när det gäller sånt fix och han är ju sååå duktig på det där...; )

    SvaraRadera