söndag 18 oktober 2009

Klara för fest


Vi var tvugna att pynta hela huset med spindlar, spöken och spindelväv redan kvällen innan. Man vill ju få bra överblick på det hela. Jag köpte spindelväv som ser ut som bomull. Man ska sen dra ut väven och placera lite läskigt sådär. Det var jätte kul och jag kunde nästan inte sluta dra i väven och ha mig. Det måste ju se riktigt ostädat ut när gästerna kommer. Här har jag vuxenpyntat lite på bordet med små miniäpplen, pumpor hasselnötter och SPINDELVÄV. Barnbordet före invationen, spindelväv med spindlar i taket, på alla tallrikar hade vi lagt en spökervett och en läskig tand-rad. Spana in ögongloberna som ligger i två glas på bordet. Asäckliga. Viktigt med svart duk också för spökstämning. Ja men då är vi nog klara och redo för att alla kompisarna ska komma, då var det bara att klä ut sig LITE...........Maja är en supergullig nyckelpiga, Kalle en läskig dino och jag är mig själv, bara en annan hårfärg. Jag var mycket nöjd med mitt nyinköpta diadem med en liten hög hatt på, från Forever 21 i The Grove. Peruken var kanske det varmast jag varit med om, den köpte jag på Target, butiken som verkligen har allt! Pappa Jock tog kanske inte tog festen på lika stort allvar som sin fru, men titta så dammig o scary han är. Festen kan börja.

1 kommentar: