fredag 16 oktober 2009

She´s in heaven......


Jodåsåatt, Downtowns tyg o pärldistrikt mellan 8th/Maple ave till 9th/Maple ave, var ju helt fantastiskt om man är i beads o fabrics-tagen det vill säga!
Och det är ju min mamma! Den största och bästa var Bergers Beads på 413 E. 8th street. Här dealade vi som värsta pärlexperterna och mamma hittade i stort sett allt hon skulle ha. Sen gick vi runt och jämförde kvalite och priser. Vi hade inte drömt om att det skulle finnas så många butiker på rad som samlade upp hennes intresse. Jätte skoj! En rolig och jätte stor tygbutik var Michael Levine på 920 Maple Avenue. Så söta och fina tyger, men inte billigt om man är ute efter det. Å det var ju vi lite. Det här söta tyget var vi tvugna att köpa en bit av. Cowboytyget då??? Eller pappersdockstyget? Ja ni ser, urgulligt. Nästa gång ska jag komma på vad jag skulle kunna göra med de tygen! Vi strosade upp och ner för denna gata, tills vi blev varma av solen som nu tittar fram igen efter en "svår" regnperiod. På Levinebutiken skyltade de glatt om att de saluförde eko "faux suede", men det var nog också det enda eko där inne. Efter en lyckad Downtown upplevelse beställde vi en taxi. Ja, vi är nog fortfarande den enda barnfamiljen som lever i Hillsen med bara en bil. Det tog ganska lång tid för taxin att komma såklart men då hann vi går in och shoppa vackra orchideer till bra pris på Orchid2Orchid på 411. 8th Street. 2 för 10 dollar. Galet! Tjejerna som jobbade där var supertrevliga och hjälpsamma i orchideedjungeln. Jag känner att Downtown är min nya favoritstadsdel i Los Angeles, här kommer jag hänga mycket och utforska och rapportera här på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar