fredag 16 oktober 2009

Pumpor i varje hörna och orolig mamma

I dag åkte barnen iväg på utflykt till en stor bondgård. De skulle åka hölass, klappa djur och andas ren luft (för omväxling). Barnen var väldigt laddade. Kalle skuttade och skrattade! Jag var som vanligt SÅ orolig, att det är svårt att dölja. Skolbuss, motorväg och utan mig. 
Jisses vad jag kan skruva upp mig. I går tex, ringde skolan till min mobil, det första de säger är: No emergency. Tackar vi för. 
Sen sa kvinnan att hon bara ringde för att: Kalle was playing outside.....HJÄLP; vadå outside, på gatan utanför skolan, zickzackande mellan bilarna eller ??(tänkte jag). Men en halv millisekund senare förstod jag ju att det var på skolgården och att han hade trillat och fått skrapsår. De ville bara berätta, så jag visste vad som hänt när jag hämtade Kalle. Usch jag måste lugna ner mig några hekto kanske! Ju fler barn, roligare men nervösare, så är det bara!
Jag klamrade mig i alla fall inte fast vid fröken och tvingade mig att åka med, utan jag sa hej då, snyggt o prydligt och försvann ut från skolan. Det är pumpor överallt nu. Här var jag på väg på jakt efter läskigt strössel till cupcakesen och ramlade rakt in i pumpaland. Ser bra trevligt ut tycker jag. Jag köpte lite minipumpor att dekorera med, för säkerhets skull. 

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där. När barnen ska ut och åka med andra är oron ens enda sällskap den dagen. Löjligt kanske... men vad ska man göra åt det?

    SvaraRadera
  2. Haha skrattade högt av igenkänning!
    Kram C

    SvaraRadera