fredag 16 oktober 2009

Obs! Detta blogginlägg innehåller många mörka bilder

I går var det torsdag, alltså Jocks o min vuxenkväll, som vi har en gång i veckan. Denna gång hade Jock bokat bord på mycket trevliga Geoffrey´s i Malibu. Havsutsikt, gissade vi i alla fall. Vi kom fram när det var bäcksvart ute. Det tog över en timme att komma dit från där vi bor. Jock har ju någon gång drömt om att bo i Malibu och jobba inne i LA. Den tanken slog vi genast bort, även om det hade varit härligt att bo så nära havet. Det stod nästan still på motorvägen ett tag.
Jock, som är en stjärna, eller jag menar, som gillar stjärnor stod länge och tittade ut på havet och upp i himmeln, och njöt.
Vi åt till ljudet av vågorna och kvällen till ära var det stjärnklart. Jag åt hummer i alla fall för det gillar jag och en creme brulee till dessert, det älskar jag. Taxin som tog oss dit återvände efter ett par timmar och tog oss tillbaka från denna drömmiljö, tillbaks till city. Vi ringde Sofia för att kolla var man kunde en afton som denna. Hon tipsade genast om barstråket på Cahuenga. Vi barhoppade en stund och min väska fick nästan gå på klubb. Men faktum är att det såg så svårt ut att komma in på klubben att vi mesade. Vi tvekade och undrade följande: skulle man stå och vänta tills dörren öppnades, skulle någon kalla fram oss eller knackar man på. Inget av det, den var tydligen stängd. Host, föräldrar på vift i ungdomskvarteren. Lika omodern som jag då kände mig, lika modern måste ju denna sedel vara. Första 2 dollars sedeln jag har sett. Det var en mysig kväll och vi avslutade med att åka hem, betrakta vår utomordentligt vackra utsikt och sen såg vi ett  "Modern Family" avsnitt. 

1 kommentar: