måndag 21 september 2009

Stalltips av en olympier

I dag vaknade jag med nackspärr. Ja det måste vara den avancerade simningen som bidrog till detta, typiskt. Men jag tror det finns hopp, ett riktigt proffs har hört av sig, simmerskan Hanna Jaltner Scramaglia följer min blog och erbjuder sina tips. Hur coolt är inte det att få stalltips av en riktig olympier (Atlanta 1996). Och Hanna, räkna med att jag hör av mig när vi närmar oss vingårdarna, om nackspärren någonsin släpper:)
Tills dess ska jag simma lugnt, mycket lugnt! 
Men mina barn däremot ska inte ta det lugnt, de simmar tre dagar i veckan på en annan olympiers simskola; "Lenny Krayzelburgs swim academy" (http://www.lennykswim.com). De fick Kalle, att efter en lektion, bli hyffsat orädd, han är nu en fisk. Superbra metod!
Med så här många olympier i närheten måste i alla fall ett av mina tre barn bli simmare.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar