tisdag 22 september 2009

En ekologisk oas

Max och jag tog en promenad i mysiga Larchmont Village. 
Det finns en liten söt butik som heter "The little seed"(www.thelittleseed.com), en riktigt fin ekologisk oas. Två mammor startade butiken, för att det tyckte det skulle finnas en butik där man hittar allt till sitt barn, under ett och samma tak. Allt är eco friendly (låter så fint på engelska). Hit går jag oftast bara för att titta och inspireras. 
Men när jag i dag kom in i butiken blev jag nästan lite störd av färgkavalkaden som möte mig. Lite för mycket. Men insåg ändå ganska snabbt att Max måste ju ha ett par röda mysbyxor och färg är ju glatt.
Har varit lite skeptisk till ekologiska rengöringsmedel, hittade ett som jag gillade på en ekomässa i Tyskland för några år sedan, i dag hittade jag amerikanska Charlies Soap(www.charliesoap.com), det ska jag testa.
Affären har ett stort utbud av krämer, puder, schampoo,badskum osv, här är ett av dem Erbaviva (www.erbaviva.com) Gulligt! 













Jag köpte de här fina pennorna, uppfunna av en fd nanny, som startat www.ecokidsusa.com. Pennorna är gjorda av bla tidningspapper. Pastellfärger man minns från 80 talet. Underbara!

Jag har alltid tyckt att om man har en liten butik, så ska det finnas en lekhörna för barnen, det levererar Little Seed så klart. Max fick leka och jag kunde i lugn o ro botanisera vidare. Efter en stund var det dags att byta blöja, då har de en "skötbordsstation" med ekologiska blöjor och krämer till små barnstjärtar! HIMMELRIKET! Jag kommer snart återvända, det är helt klart.
Vi avslutade med en frozen yoghurt med färska kiwi och hallon på Pinkberry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar