söndag 28 februari 2010

Discovery Science Center


Vi har infört ett belöningssystem i vår familj. Jag har ritat en ganska slarvig veckoplan med punkter på vad som ska vara gjort varje dag. Har barnen uppfyllt alla punkter får de ett klistermärke. Trodde aldrig det skulle funka när jag fick tipset av en annan trebarnsmamma, Anna Maria. Men nu måste jag komma på hur jag ska slippa rita en ny vecka varje vecka och kanske rita något tjusigare på datorn. Barnen har med glada skratt gjort allt från att borsta tänderna till att göra läxor, så det var full pott. Plus att Maja fått 100 procent på sitt prov även denna vecka. Belöningen blev en utflykt till "Discovery Science Center". Det visade sig bli en riktigt bra utfärd. Barnen älskade att gå och omkring och testa saker. Utomhus stod den största dino man har sett.
Klätterväggar, spikmattor, skattjakter och andra lustigheter roade barnen i flera timmar. Två 15 minuters filmer hann averkas också. Den som jag var med och såg var en 3d dinofilm. Så bra gjord. Dinousarierna kändes verkligen som om de var ute i rummet. Läskigt! Jock tog igen sig på en spikmatta, Kalle var imponerad. Hit kommer vi åka igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar