lördag 20 februari 2010

Tjejsemester

Att vara mamma till tre underbara barn gör det ibland, svårt att hänga med i svängarna och ge alla lika mycket tid och uppmärksamhet. Jag försöker verkligen hitta olika knep. Eftersom Maja är äldst så finner hon sig, precis som en storasyster gör, i att småsyskonen överröstar i uppmärksamhetskören. Maja har ju läxor och prov i skolan, så oftast går det ju inte att bara stanna hemma mitt i veckan och "hänga" med mig. Denna utflykt, som vi denna fredag skulle starta, var alltså efterlängtad av oss båda! Sova på hotell, inte bli väckta av killarna, äta tjejfrukost (vår favoritsysselsättning på hotell) och göra precis vad vi vill. Jag hade laddat cd-spelaren med nya Kidz Bop nummer 17, med alla hitlåtar Maja o jag gillar, fast med kids som sjunger. Med Miley Cyrus låt "Party in the USA" på högsta volym, var vi SÅÅÅÅÅ redo! Vi hann nästan lyssna på skivan en och en halv gång innan vi var framme vid Loews, vårt hotell på Santa Monicas strand.

Dottern var supernöjd med hotellvalet och tog lite egna bilder på ankomsten, medan jag sysselsatte mig med att uppgradera rummet lite. Samma pris så klart men med havsutsikt! Maja fick välja säng först! Vi hann nästan inte installera oss innan Maja krävde ett Santa Monica Pir besök. Mot Tivoli!

1 kommentar: