söndag 10 januari 2010

80-tals nostalgi

Kommer ni ihåg vad man tuggade dessa två varianter. Min i stort sett äldsta väninna Annika, ja alltså, i antal år vi känt varandra. 12 år var vi första gången vi träffades på Bergaskolan i Limhamn, Malmö. Det är alltså 28 år sedan jag stod där med mina nya blåjeans och var nervös för att börja en ny klass. Som den sanna vän hon nu är, så förstod Annika att detta måste ju vara det jag saknar mest i USA. Så i ett fint kuvert, rasslade det ut ett gäng Jenka och Shake. Jag blev mycket glad och drogs genast tillbaks till 80-talet. Jag var nästan på väg att tugga dem och sen spara i ett glas med vatten. Så gjorde man, snålt eller jag vet inte vad det var. De smakar exakt likadant också. Märkligt, vissa saker förändras aldrig. Annikas humor tex, förändras inte ett dugg. I kuvert nummer två, kom en ask
pastiller från samma avsändare. Ta en noga titt!

Annika: det blir mesfest när jag kommer hem, det är ett som är klart! Fram med eccofree dojorna så trär vi pärlhalsband och pluggar engelska glosor.

Förresten jag hann knappt se tuggumina förrän Jock var framme och nallade ett Shake. Det gjorde nästan ont i kroppen...........

2 kommentarer:

  1. Så skoj! Lite nyfiken är jag... vem är denna Annika? Är det hon som umgicks mycket med Ingela sedan?! I så fall vet jag vem hon är...
    KRAM!
    Jenny

    SvaraRadera