onsdag 9 december 2009

Yoga på morgonen och ekogodis på eftermiddagen

Dagens yoga pass var ett icke lett ashtanga pass. Jag har inte gått på just oledda pass förr. När jag kom in i lokalen kändes det som om samtliga personer typ hade benen på ryggen fast runt huvudet. Rätt spänstiga var de alla. Det var ju inte för sent att backa ur rummet och gå och ta en kaffe istället. Men jag har ju bestämt mig för att testa lite olika, så det är väl bara å gört. Instruktören var så duktig på att leda mig rätt och jag kom ihåg mer än vad jag trodde. Lokalen var helt super varm och jag svettades som en tok. Oh vad kul, på det i morgon igen!
På väg ut såg jag en man med en fyndig yogaväska. Gjord av jeans. Det visade sig att det var hans fru Megan Boudreau som hade tillverkat den och flera andra. Väskor till mattan är svåra att hitta, men nu hittade jag någon som tillverkar dem till och med. Kul! Lille Max har ju två söta kompisar Henry och Talbot som bor i kvarteret. De är egentligen ett gäng på fem ett-åringar, men det är de tre som är järngänget. I morgon ska Max ha lite julfirande med de tre illbatingarna hos oss. Pojkarna ska få vars en jätte fin bok som jag köpte i dag i min favorit eko-barn-butik Little Seed. "Hug Time" av prisbelönte Patrick McDonnell. Supersöta böcker! När jag kom hem hade jag fått post från Jocks moster Astrid Häckner. Ur paketet vällde smakprov på vårt fina Ekorrens eko godis. Mycket passande, eftersom allt mitt var slut och jag har inte hunnit skicka efter nytt från Sjölunda Gård. Astrid hade fått godiset på ett möte där Konsumentföreningens Anders Engström höll föredrag. Hoppas Astrid hann smaka det själv också, innan det flög iväg till mig! Tack, väldigt omtänksamt!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar