torsdag 10 december 2009

Stand-up race på Laugh Factory


Min grymt uppmärksamme man uppvaktade mig med namnsdags blommor och säsong 2 av "Friday Night Lights" vid hans hemkomst från jobbet. Tack! I går eftermiddag fick vi ju ekogodis från Sverige. Senare på kvällen gästades vi av vänner från Sverige, Ullice och Björn. De hade med sig en helt fantastiskt fin present från Urth Caffe. En kartong med underbara ekologiska kakor. Det tar liksom emot att äta dem för de ligger så vackert i kartongen. Alltså, även aftonen gick i "grönt". Så trevligt! Vi drack champagne, blev uppdaterade på TV-bransch-happenings hemma och så fick vi ju visa upp vår fantastiska utsikt. När vi njutit färdigt av dryck och vy, åkte vi ner till Sunset för att besöka Laugh Factory. En stand-up klubb som inte går av för hackor. Jag och Jock har som mål att beta av alla klubbarna, inklusive impro haken. Personligen så tycker jag, att det måste vara ett av de roligaste jobben som finns, att skriva texter till komiker! I Sverige dyker det ju upp fler och fler klubbar, vilket är en utveckling i rätt riktning. Kvalitén på humor och framträdande jag fick beskåda igår, har jag nästan aldrig sett. Jisses vilka proffs. Jag har inte skrattat så mycket sen, ja, jag vet inte faktiskt. 4 komiker, varav en tjej körde så det rök. Håll utkik efter komikern Tiffany Haddish, hon är stencool och fullkomligt galen. Hon ser sig själv som: "sexy as Halle Berry, as funny as Jim Carrey, raw like Richard Pryor with the comedic timing of Lucille Ball, smooth like Eddie Murphy, Jewish as Whoopie Goldberg and hope some day have money as Oprah". Efter LF åkte vi till vårt nya favohäng La Poubelle på Franklin och tog en nightcap. Sen var det bara raka vägen hem för att se ett nytt avsnitt av "Friday Night Lights"

1 kommentar:

  1. Ville bara lämna en liten kommentar och säga hej, läser fortfarande varje dag.

    Vilken inspiration du är! Tycker det är så skönt att kika in här och bli "nedtagen på jorden" när det behövs. Läs: ska snart ta examen, göra karriär, byta stad och bilda-familj-panik. Så skönt att få känslan att allt är möjligt och det är bara att kasta sig ut så ordnar det sig.

    Väntar med spänning på det där bokprojektet.
    Hoppas ni får bättre väder snart, hörde från min moster att de hotade med 5 inches med snö strax norr om Sacramento!

    SvaraRadera