lördag 12 december 2009

Tvål på tandborsten och köpstopp


I går, fredag började min dag med att jag satte tvål på tandborsten. Som tur var det en luktfri tvål. Det var dags att ta sig ur hemmets trygga vrå och rensa tankarna tror jag bestämt. Åkte ner till Larchmont för YOGA, hade blandat ihop tiderna, så det bidde inget av med det. Då kollade jag julklappar istället. Hittade de här fina eko bok/spelen som är gjorda av återvunnet material i Larchmonts leksaksbutik. Så fina och gulliga! Traskade vidare till "FLICKA", som är en gullig, svenskägd, barnbutik, på samma gata. De jobbar verkligen på sin julskyltning. Mina favorit "gubbar" hade de fått in, nu i en härlig julkollektion. Köpte inget, bara titta. Har bestämt mig för att minimera julklappsinköpen och inte gå loss och spontan handla. Ett köpstopp helt enkelt.
Ja, vi får se hur det går med det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar