lördag 12 december 2009

Köksflytt, Teletubbies och svensk midsommar



Maja och Kalle är uppväxta med Teletubbies gänget. I dag introducerade vi de fyra kompisarna, La La, Dipsy, Tinky Winky och Po för Max. Han verkade gilla det, men inte fullt lika besatt, som de andra två kanske. På grund av vädret fick vi flytta in barnens kök i hallen, så det inte skulle regna bort. Barnen gillar att stå och laga låtsas köttbullar i hallen. Och Kalle visade stolt upp att han hade städat köket också! That's my son!
Som sagt, regnet vill bara inte sluta. Nu ÄR det svensk midsommarafton på hög nivå i Los Angeles. Åh vilka bilder och känslor som dyker upp! Fuktigt, lite kallt våta fötter och läckande stövlar samt sura stickade tröjor. Och MYGGOR. "Tänk om jag hade lilla nubben i glaset"...... i stället för regnvatten. Desperat kollar alla efter solen. Snart spricker det nog upp säger någon positivt. Jag menar så att våra 18 gäster ha någonstans att sitta på sill lunchen. Reservplaner smids i sommarsverige. Om 5 gäster sitter i Friggeboden, 8 uppe i stora stugan och resten under parasollet. Funkar det? Eller blir det omysigt kanske? Silltallrikar, jordgubbsfat och servetter åker in och ut. Sol regn sol regn sol regn. I LA är det bara regn nu, så vi stannar inne och leker. Men, oj då, kolla in de här två livsnjutarna som tar ett regnvarmt dopp i den redan 100 gradigt uppvärmda poolen.

2 kommentarer:

  1. Jag hade endast Teletubbies på VHS-band så gamla barn har jag. Nu har jag köpt nya på dvd och Alma och August ÄLSKAR dem. Idag har jag köpt vars en gose-tubbie i julklapp till dem. Deras välbekanta "ohhhh" ljuder om man kramar dem. Batterierna kanske "råkar" ta slut innan nyårsafton. Vi får väl se!

    KRAM

    SvaraRadera