måndag 7 december 2009

Sömnlös i Los Angeles

I natt kunde jag absolut inte somna. Ni vet när man ligger och tänker och förstorar upp miniproblem till giganttrubbel. När jag har sådana nätter brukar jag förströ min tid med att maila, läsa tidningar på nätet, kolla vad som händer på "Dagens media", och invecklade Hemnet. Det är inte samma sak längre, förr var det nästan mysigt att kolla Hemnet. Något har hänt. Denna natt var det i alla fall Facebook och tillhörande chat. Min kompis Filippa och jag chattade en stund. Att prata med henne är som att prata med sig själv, skönt. Saknar henne och ska nu be till lite högre makter att hon hälsar på oss med familjen. Sen chattade jag lite med en kollega från TV-världen Svante Kettner som behövde hjälp att hitta två presumtiva programledare. Jag vaskade fram dem två och blev av dem lite uppdaterad på vad de gör och mår. Så kul! Efter detta kunde jag faktiskt somna. Saknar verkligen pulsen och snabba ryck som både TV-och tidningsvärlden alltid bjussar på. Ja ja.... Snabba ryck är det även i väderväxlingarna här i LA just nu. Först supervarmt, sen Sverigekyla och nu Malmöregn. Det fullkomligt pissar ner. Ganska härligt på nåt vis att höra regnet smattra på taket, och slippa gå ut. En stor kopp kaffe nu och sen får vi härligt nog lunchbesök av Karin och kidsen. Hoppas jag, om de inte fullkomligt kommer bort sig i regnet.
Dags att piggna till!

2 kommentarer:

  1. Håller helt med dig om Hemnet. Jag brukade också tycka om att titta på hemnet men nu är det katastrof. Letade senast igår efter ett hus som min väninnan ska sälja men gav upp efter en stund. Trist!

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Ja fy!!!! Våga vägra Hemnet:)
    Hur har du det???? Fått sova ännu?
    Kram

    SvaraRadera