måndag 7 december 2009

LA-Luciafirande och mysig familjemiddag


I går söndag var det årliga jultillställningen "Swedish Christmas Fair"som SWEORNA annordnar. Kl 12 kom hon då, Lucian och hennes possy. Det var lite svårt att tränga tillbaka tårarna när de skred in i lokalen och sjöng vackra luciasånger. Till min stora förfäran så kom Maja inte ihåg de svenska julsångerna. Till saken hör att hon alltid memorerar alla sånger, från babysånger till tuffa hiphopbeats. Det blir till att svenska till barnen och köra lite Hej tomtegubbar och Staffan var en stalledräng inför jul. Och på tal om Staffan. Det dök upp många bekanta i julvimlet. Bland annat sprang jag in i journalisten Staffan Erfors som frilansar i Los Angeles just nu. Har inte sett honom, sen han var min chef på TV3, för en miljon år sedan. Trevligt. Han hade otroligt najsa kängor. Mode! Medan jag då spanade in mode detaljer, var Kalle och Maja i sitt esse; Pysselhörnan! De pysslade hur länge som helst och de gjorde jätte fina luciakronor bland annat. Sen var det korvdags så klart. Och Fiskdam. Trevlig och mysig dag med barnen. Framåt eftermiddagen åkte hela familjen hem till Helena och Mattias för en mycket god och trevlig familjemiddag. Helena och hennes bror Micke stod vid grytorna och det blev en härlig "Boef Bourgignon" och goda viner. Lagom till middagen kom barnvakterna Amanda och hennes kompis Anna och lekte med barnen under middagen. Lyx på hög nivå! Enligt tradition byter vi julklappar och så även denna afton. Alla fick så fina klappar, men min bok var bäst.

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt med luciafirande... men varför så tidigt?

    KRAM!
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Ja du vet, nä jag vet inte. men det är ju ett stort event, över 1000 gäster kanske är bäst att ha det i tid.

    SvaraRadera