onsdag 11 november 2009

Stylish ekokläder från Popupshop och smarrig sashimi i Larchmont Village


Min hosta ger sig verkligen inte. I natt trodde jag allvarligt att, jag skulle hosta mig själv ut och in. Och nån konstig feber på det. Maja och Kalle verkar pigga o krya i alla fall. I dag var det "Veterans Day" i skolan, av någon anledning var det fri klädsel. Det gjorde det hela mer spännande tydligen när de skulle till skolan. Maja valde genast sin jätte fina blomkjol som hon fått av Helle. Efter 2 h i skolan, ringde expeditionen, och sa att Maja fått en hård boll i päran. Så då åkte jag och hämtade henne. Vi har tio minuters bilväg till skolan. Kan varmt rekommendera eller kanske kommendera, alla som tänker på en flytt med barn till LA: Ha inte mer än 10 min till skolan, praktiskt på alla vis. Hela den här bollincidenten verkade inte riktigt så allvarlig som Maja kanske tyckte att det var. Men vi plockade ihop ryggan och styrde mot vårt favorit Larchmont Village för kaffe och lunch. Det blev sashimi, vilket Maja älskade. Och vars en stärkande Latte från Peet´s Coffee. Maja konstaterade att pinnar använder de sig även av i filmen Kung Fu Panda, helt riktigt kära dotter. Innan hemfärd tog vi en liten svängom på vår favoeko-butik Little Seed. De hade fått in ett nytt märke, en MYCKET stylish historia, barnkollektionen från miljömedvetna Popupshop. Klänningar, munkjackor, tröjor i sweatshirtmaterial. Underbara.
Tyvärr hade de stl 1-4 år sen 11-12 år i butiken. Undrar hur de tänkte? Kolla in strumpbyxorna i tre olika färger. I LOVE! Kolla deras hemsida, de är ju såklart bättre på att visa hur snygga kläderna är än vad jag å min iphone är. Jag kommer knacka på dörren snart igen, för att se om Majas storlek kanske anlänt.
Åh så fint!!! När vi kom hem, var jag tvungen att utropa; Åh så fint igen. Städerskan Mirijam hade varit där.
För en sekund kunde jag inte förstå att vi är en trebarns familj som bor här. Helt rent. Men bäst att njuta medans det varar. Snart invaderarar dinousarierna och minst sagt rör om i detta Fengshui lugn. För att inte tala om rostatbrödmackor och gamla vällingflaskor. Jenny, du undrade över IKEA-tavlorna som mamma berättade om, här ser du dem. De var de största vi kunde hitta. Förr hängde det två halvnakna personer som Kalle absolut inte kunde titta på när han åt. Hoppas NYC och Paris ger honom bätre matlust. Nu ska jag lägga mig på vår "hotell sträckt bäddade" säng. Så här ser den ut en gång i veckan, najsligt.

2 kommentarer:

  1. Så fint ni har det! Tack för titten på tavlorna... MÅSTE ha minst en STOR tavla, gärna en ordentlig färgklick i mitt annars ganska vita hem.

    Kram och tack!
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Fin flicka i fin kjol!
    :D Kram Helle

    SvaraRadera