torsdag 12 november 2009

Hollywoodfrun nöjer sig endast med vodkalunch


Just när jag låg här och hostade, tyckte synd om mig själv och hade idétorka, då knackar det på ytterdörren. Nanny Roxanna och hennes lille adept Talbot kom in med ett leende. Jag berättade genast att Sibi tycker jag ska dricka Tequila mot hostan, Roxanna sa inte emot. Sibi hade tyvärr inte hittat någon liten Tequila-flaska i affären, men tyckte att Vodkan vi har i frysen, den ju borde duga. Handlingskraftiga som de två är och under otroligt mycket fnitter, svepte Roxanna ihop en vodka-lime-salt shot. Köket förvandlades till en tequilabar utan tequila. Sombreros, nachos och salsa......
Resultatet bad de mig sedan gurgla. Nu fnittrade de ännu mer, jag tackade för mig och gick in i sovrummet och klunkade "the shit". Nu får vi vänta och se. Om inte annat borde jag kunna få mig en bra lunchvila. Hörde i dag att i Sverige, är det lite "utfrysningstider" angående om man svin-vaccinerar sina barn eller inte. Man får kanske inte komma hem o leka hos vissa om man inte tagit sprutan. Detta påminner mig om varför jag inte ska åka hem på ett tag. Så otroligt löjligt! Är det verkligen så här det går till? Kan förstå det, om man har barn som skulle kunna bli ordentligt sjuka. Men något säger mig, att det handlar inte om det riktigt. Orkar inte bli upprörd mitt i vodkaruset och hostattackerna. Men efter regn kommer sol, nu kom Sibi in med två helt underbara tostadas som fick mig att glömma utfrysningstöntar och svininfluensa.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vet du, jag har följt din blogg ganska länge nu. Tror att jag snubblade in här ifrån Karin-tantens men är inte säker.
    Jag vet inte heller hur jag hamnade på hennes från början och jag vet inte vilka ni är alls, kan inte du berätta lite om din bakgrund? Det vore spännande att veta vem jag läser om var och varannan dag.

    Ha en bra dag!

    /Malin

    SvaraRadera
  2. Hej Malin,

    Vad kul att du läser min blogg! Har du läst profilen? Där står ju lite bakgrund. Berätta vad du är nyfiken på att veta!

    Ha det bra!!
    Manda

    SvaraRadera