fredag 27 november 2009

Operation semester

Det är ju helg jämt i USA.
Alltid har de något att fira. Ungefär som en rökare som nästan slutat.
I går steg vi upp tidigt, vi hade bestämt att 9.00 ska bilen vara klar för avgång, time för Thanksgiving. För mig känns det väldigt bra att ha en uppstyrd tid att passa istället för att köra lite mer hippie avslappnat; "Vi drar när vi drar, det är semester"-aktigt. Nä, det går bara inte. Vi provade en ny grej denna gång, packa allt dagen innan, inte timmen före avgång. FYI, så jobbar jag nu stenhårt på att kunna åka iväg på helgsemester avslappnad, glad och problemfri. I takt med fler barn så ökar inte bara packningen utan även andningen, så är det bara. Min kärleksfulle man hade köpt Norah Jones nya cd på Starbucks till mig, som ett inlägg i det hela. Ok, nu var bilen packad, Norah laddad och jag hade hyffsad koll på andningen. Då säger Jock att alla tre bilbarnstolarna får inte plats på rad, vi måste packa ur och sätta Maja ett steg bak. Då slutade jag faktiskt andas. Åh, nu när allt var så bra! Men tänkte, nä ta mig f.n. Det ska gå. I vår familj är jag lite av ett packningsproffs, så upp till bevis. En liten rockad och alla barn satt både bra och bekvämt. Härligt! Jag tror nästan att jag sa: "Vad var det jag sa", inte helt säker. 9.20 avgick vi, mycket bra tycker jag! 2 h och 6 min, enligt plan tog resan till Palm Springs och Viceroy. Vi trodde det skulle bli "parking lot" hela vägen dit, men jag har nog aldrig sett så lite bilar på motorvägen mot öknen. Väl framme på hotellet, vi var så tidiga att rummet var inte klart.
En liten champagnelunch är ju aldrig fel när man väntar. Ja men nu känns ju faktiskt allt riktigt riktigt bra. Ett år sedan vi var här sist, allt är sig likt. Gött mini-semestern kan börja!

1 kommentar:

  1. Ser mycket härligt ut! Idag sken solen i sammanlagt 2.5 minuter på hela dagen. Det tårades i ögonen av lycka. Tur det är advent på söndag... Hoppas att ni får en skön helg!

    SvaraRadera