fredag 20 november 2009

Landningsbana och 40-års kris


I dag var det minst sagt dags igen!
Att gå till min Hollywood-Beverly-Hills frisör. Helena som hon heter, är ju även konstnär och gör superfina konstverk, när hon inte fixar till folks "landningsbanor". Ja det var vad hon kallade min utväxt idag. Hon tyckte att jag skulle redigera in ett flygplan i håret med hjälp av photohop här i bloggen. Ja, mer kreativ kvinna få man väl leta efter. Nu är ju inte jag en photoshoptjej, men ni kan säkert se idén framför er. Som vanligt gick jag nöjd ut från The Cottage som salongen heter. Tog en sväng förbi en liten modebutik brevid. De skyltade glatt med mammas ringar. Kul, men inte så kul. Jag var tvungen att gå in och styra upp skyltningen lite. Lite mer säljande koncept tycker jag de kunde bjussa på. I nästa vecka lovade då butikskvinnan att skylta om, till ringarnas fördel, så ringarna syns bättre och säljer som smör inför jul. Då tackar jag för det. Coolt att mammas ringar finns i Bevvan!!! Jag tar emot beställningar.
Jag har de senaste dagarna kommit fram till att jag har en svår, mycket svår 40-års kris. Tittar mig själv i spegeln och ser saker som jag aldrig sett förr och tanken på att, jähäpp, nu går det bara utför, gör mig tokig, ledsen och konstig. När jag på stans gator och torg, ser 70- åriga hollywoodkvinnor som ser ut som 40-åringar, då blir jag ännu mer förvirrad och konstig. Hollywood är sannerligen ett konstigt ställe, kan sätta fart på vilken hjärna som helst. Jag kan riktigt se hur mina barn växer för varje dag, alltså åldras jag varje dag. Men så såg jag en bild på den här donnan, Demi Moore och la ihop med den här läckerbiten, Courtney Cox, budskaps t-shirt, "40 is the new 20". Amen! Jamen då så, det kanske inte är så dumt ändå. Och hey, det är faktiskt ett helt halvår tills jag fyller 40. Och förresten, min egen mamma har nästan inga rynkor alls, det är väl ändå ett arv? Det vände helt plötsligt för en stund. Och vad kan vara bättre när man känner sig lite nere, än en hederlig biofilm. Träffade Helena The Grove på en snabb, inte så "finlunch", men korvlunch, och sen såg vi "The Blind side", med en annan härlig lite över 40-taggare, Sandra Bullock. Kan varmt rekomendera denna gripande, gulliga och roliga film till eder alla. Och det bästa av allt; "it´s based on a true story".
Nu ska jag kolla om jag fått några nya skavanker under dagen......skoja bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar