tisdag 17 november 2009

Doktorns diagnos, discomössa och snabbfika



Nu har jag varit sjuk i en och en halv vecka tror jag. Tjatigt. I dag fick jag en tid hos läkaren Dr Gray. Diagnos: Inte svininfluensa. Trodde hon till 99 procent i alla fall, då får man ju lita på detta. Men mediciner det fick jag, kolla laddningen. Fick en sådan där apparat, inhalator, som astmatiker har. Eftersom jag haft en del kompisar som använt sådana, trodde jag faktiskt att jag visste hur man gör. Men när jag väl skulle testa, så funkade det inte alls. Kanske någon kan ge en kortfattad beskrivning på hur detta ska gå till? Tack! Ska även gå igenom info-manualen en gång till. Hatar manualer! Dr Gray ordinerade även mycket vila! Så det ska jag ägna mig åt nu, ja, när tillfälle ges.
Jag blev så glad att jag inte hade svajninfluensa, att jag unnade mig en tur till The Grove och köpte en rosa paljett discomösa på Forever Twentyone till Maja. Max tyckte att den klädde honom bättre, och övertog den kvickt. Glamourish!! När man har döttrar är det lätt, att liksom överföra sina egna drömmar eller saker man vill ha. Typ discomösan, jag såg redan i butiken, att jag skulle faktiskt inte skulle se riktigt klok ut om jag spatserade runt med discopaljetter på huvudet. Men jag ville liksom ha den, och Maja gillade den. Nu finns den i familjen. Häpp! Hann med en 30 min kaffedate med min väninna Helena. Snabbt, det var mycket som skulle avhandlas. Vi hann med en hel del, men långt från allt. Vi har lärt oss att prata ganska fort och beta av ämnena systematiskt. Ser fram emot nästa date, som då även ska innehålla lunch och bio. Måste bli en heldag, när jag tänker efter. Kanon!
Tog en snabb titt på hur julnissarna ligger till med fixandet. Ser bra ut. Granen är ju klar och de verkar följa tidsplaneringen ang uppstyrning av tomtehuset. Skönt, då slipper jag oroa mig för det.
Den 22 november smäller det, då är det julgrans tändning på The Grove. Kan knappt vänta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar