lördag 14 november 2009

Fresh chef in Bel-Air

Min hosta är fortfarande galen, men jag är inte så svettig längre. Tänk om man kunde få starka magmuskler av att hosta på detta vis! Hostet jobbar liksom runt från magen upp i lungorna. En ny fitnessstyle kanske.
Men igår var Jock och jag bjudna på middag, jag kände mig helt ok så vi tog taxi till Bel-Air. "Fresh Prince in Bel-Air", nä han var inte där. Det var verkligen trevligt, men låååååååångt från där vi bor. Det var mörkt när vi anlände, en timme för sent. Men vi noterade att gatorna var jämna och fina, påkostat. Inte som i Beachwood där gatorna står rakt upp och skapar snubbel. Men man vänjer sig att väja med bil eller barnvagn. Först fick vi en rundvandring i deras hus som verkligen var inrett med värme och kärlek. Största öppna spisarna jag har sett någonsin och kanske den största korgsamling jag sett eller kommer att se. VM i samling! I trädgården var det Sverigestämning, hela TRE "gasolbrännare" hade inhandlats, och de behövdes. I alla fall, middagen hölls av Jeff och Laura Benson, två fantastiska människor som bott i LA länge och hade många roliga historier att förtälja. Laura är skådespelerska (har pluggat med George Clooney) och Jeff är agent i TV och filmvärlden.
Ja, e vi i Hollywood så e vi.
Kvällen till ära hade de en privat kock, Manuel som lagade en fantastisk god och vacker paella. Till dessert blev det den spanska varianten på creme brulé, creme nåt annat. Jätte gott. Tänk att ha egen kock!!!!! I taxin hem fick jag tips på hallonte och citron från chaffisen. Han var orolig för min hosta. Vad snällt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar