fredag 23 oktober 2009

Svenska Hollywoodfruar på stan

Denna morgon bar det av till ett hotell på Sunset Boulevard, Maja skulle gå på sin första casting. Hon hade verkligen satsat allt krut på att se modern och cool ut, när hon skulle träffa gänget. Med 3d brillorna på och handväska i knät, var hon redo att möta världen. Hon var väldigt ivrig, men lite förvånad, att ett barn faktiskt kan jobba. Hrm host. Eftersom vi var extremt stressade denna morgon, hängde även Kalle med. När vi anlände var Kalle noga med att berätta för Sofia som tog emot oss, att han också minsann ville bli fotograferad. Oh nej tänkte jag, nu blir det svårt att förklara. Jaja det löser sig säkert. Tog en titt på Majas o mina skor i brist på något att göra. Overkill? Kände mig lite som tex Anna Anka, som var på casting med sina barn, lite stage mom, hjälp. Då vänder jag mig om och vem sitter bakom Maja (lite suddig i bild) om inte ett bekant ansikte, för att inte tala om röst. Maria från Tv3:s Svenska Hollywoodfruar i egen hög person med sin söta flicka. Är hon också här för samma sak tro? Om så är fallet, blir det catfight då? Jag borde kanske gått fram och sagt grattis till fantastiska tittarsiffror eller nåt liknande?! Då var det Majas tur att visa upp sig.
Med smulor från en halv croissant runt ansiktet gick hon glatt fram och hälsade på det här sköna och trevliga teamet, Peer Eriksson och Angelina Jolin. Smulorna ignorerades och helt plötsligt var vi alla tre anlitade för modelluppdraget. Vänta nu lite, vad hände nu? Får gammelmojan också vara med. Vad kul och Kalle var jätte nöjd! Som sagt allt löser sig och roligt ska vi ha, när vi i nästa vecka ska fotograferas. För vad? Ja ni får väl se!

3 kommentarer:

  1. Ser fram mot med spänning! Det måste du ju helt klart tipsa om när bilder finns. Klart snyggmorsan ska va' me! =)

    SvaraRadera
  2. Så skoj med fotografering! Ja, varför skulle inte du vara med?!

    SvaraRadera