fredag 23 oktober 2009

Fransk afton; Chateau och Marquis

Torsdagkväll = vuxenkväll för Jock o Manda. Vår barnvakt Cindy kommer vid 18, vid 19 rymmer vi hemifrån ut i LA:s vimmel. Vi startade på Standard, som ju faktiskt känns ganska passé på något vis, ja ja där startade vi vår kväll. Jock liknade mig vid Åke Arenhill på denna bild. Efter denna lilla konstpaus promenerade vi till mitt absoluta favoritställe, Chateau Marmont på Sunset Boulevard. Vi må vara lite enformiga, men vi går oftast hit och beställer alltid samma mat. Alltid gott och alla är trevliga. Kan man begära mer? Väl framme, möte vi upp kvällens date, Helene Miksche som är på besök från Stockholm med sin familj. Supertrevligt! Självklart spanade vi lite efter filmstjärnor, för det gör man där. Dåligt på den fronten. Det kändes lite som när jag gjorde vimmelreportage på 90-talet i Malmö, för Tidningen Arbetet. Då räddade Stakka Bo mina reportage flera gånger med sina Malmö besök. Och vad är det för skillnad på Malmö och Los Angeles egentligen? Allt! Förrutom just Stakka Bo, som även han åt på Chateau denna kväll. 15 år senare, förekommer han fortfarande i mina texter. Världen är bra liten, samma människor cirkulerar. Eftersom jag vet att Helene och hennes familj bor på hotellet Sunset Marquis kunde jag inte låta bli att ta upp vad jag läste i Jennie Hammars blogg tidigare i dag. Hammar berättar att hon ligger vid poolen och lyssnar på svenska barnfamiljer, där barnen högt citerar reklamsnuttar. Jag undrar ju genast om det kunde vara Helenes två barn, som Jennie skriver om i sin blogg. Javisst, var det hennes barn. Ganska gulligt! Nu blev världen ännu mindre. Det var vid denna pool som citaten flödade från små svenska barnmunnar och hamnade på Glamourbloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar