fredag 30 oktober 2009


Nu har farmor Marianne kommit på besök. Första dagen tog Max och Sibi, Marianne på en liten promenad i vårt område. Det gäller ju att ta det lugnt första jetlag dagen. Men hennes jetlag försvann fort och redan första kvällen bjöd Marianne oss på Hollywoodmiddag. Vi åt på Chateau Marmont och njöt en en gång av en atmosfär som bara är härlig. Ingen musik spelar de heller, tyst o skönt! Vi fick mitt favoritbord, ute i trädgården med bra läge för att kolla klientelet. Inte för att jag någonsin ser någon Hollywoodstjärna, eller, men vem tittar upp där bakom farmor? Renee "Bridget" Zellweger i egen hög person, som måste vara inne i sin tunna period nu, det var ju ett under att jag såg henne. Även Mischa Barton var på plats. Såg inte Stakka Bo. Marianne gillade Chateau lika mycket som vi. I morse var vi lite sega i huvudet, men det var bara att gaska upp sig. Halloweenspektakel på skolan stod på agendan! Marianne och jag tog en stärkande kopp latte i Larchmont, innan vi gav oss i kast med firandet. Skolpersonalen hade verkligen ansträngt sig och skaffat hopptält, popcorn o glass o spunnet sockermaskin. Det var discodans mitt på skolgården och en del av kidsen kunde verkligen sina moonwalks och hiphopmoves. Mycket MJ musik var det! Nä, jag dansade inte, man vill ju inte knäcka barnen helt. Vi var helt slut efter 2 h i gassande sol och skrikande ungar, dags att åka upp till Hillsen igen och chilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar