torsdag 29 oktober 2009

Modell äventyr i Malibu


Så var det då dags för Maja och mig att utföra vårt modelluppdrag, en splajsans ny Thule takbox skulle förevigas med hjälp av team Ersgård! Vi åkte till mötesplatsen, hotell Andaz. Vi tog en halvlång hotellfrukost med Peer Eriksson fotograf och kunden, Thulemannen, Peter Kjellberg, och laddade lite inför dagens händelser. Peer körde vår bil, även bilen skulle modella. Maja och jag låtsades att vi var supermodeller och hade chauför. Det var vackert längs vägen mot Malibu och jag hade en både rolig och intressant åkfärd, pratandes om Peers och mina egna projekt. Det var faktiskt en av många höjdpunkter denna dag. Det var en man med många karriärer bla glaskonstär med egen hytta, fotograf, reklambyrå, författare och nu malmöbaserade Designboost(www.designboost.se). Mycket intressant företag, håll ögonen på det!
Väl på plats skulle vi då stylas lite, jag fick en sportig look och Maja strandigt fin. Vi var helt redo! Allt var så välplanerat av teamet Angelina Jolin och Sofia Björkman. Stranden var bokad, modellerna på plats, snacksen i backluckan och Thule på taket samt, strålande sol. Inget kan ju gå fel nu, eller? Då skulle vår nytvättade bil ner på stranden, gick rätt bra först, sen gick det liksom lite utför och bilen körde minst sagt fast. Playwoodskivor, strandvaktpersonal och alla i teamet, jobbade ett bra tag på att få bilen på plats. Och med ett glatt humör och ett fantastiskt teamwork var vi på banan igen. Bilderna togs och svetten lackade. Nu vet jag hur en takbox fungerar! Maja och jag hade en underbar, väldigt lång dag, på stranden. Vilken miljö att få spendera en hel dag på, tillsammans med sin dotter! På vägen hem diskuterade vi hur vi skulle spendera lönen. Maja var så lycklig, att som hon sa: Å en hel dollar! Jag ska till American Girl och köpa något fin! Ja, det var ju mer än en dollar, en liten del ska spenderas, resten sparas till när hon börjar plugga vid Cambridge. Hon ska även köpa en stor dinousarie till lillebror Kalle. En härligt rolig dag, det gör vi gärna om.

1 kommentar: