måndag 19 oktober 2009

5000 Titanic knappar

Jag undrar varför Elles november nummer har två olika omslag men samma Katie Holmes i olika klänningar? Brukar det vara så onödigt??? Jag valde den vänstra upplagan om någon undrar. Sorgligt men sant, men på torsdag åker min mamma hem till kalla, snålblåsiga, säkert regniga Malmö igen. Vi har nu 2 dagar till att planera minutiöst. I går började vi med en latte på Joans on Third, på 3rd street. Undrar lite hur många lattar vi har smällt i oss under denna månad. Måste ha en vit månad nu. När vi satt där, scanade vi in en knappbutik lite längre bort på gatan. Dit måste vi ju gå!
Den lilla butiken "The button store", 8344 W.3rd St, ägs av en härlig kvinna vid namn Faye Moattar. Hon ville först inte att jag skulle ta bilder i butiken, men sen ändrade hon sig. Hon berättade att hennes knappar är en salig blandning av både riktigt gamla och nyproducerade knappar. Denna guldknapp tex beställdes i en upplaga av 5000 stycken till inspelningen av storfilmen Titanic. Stort!
75 % av alla Hollywodproduktioner köpter knappar i denna lilla välfyllda butik. Nu kommer jag bara spana in knappar när jag går på bio nästa gång.
Sen var vi i en annan välfylld butik; Off Broadway Shoes som ligger 6920 Sunset Boulevard. Värt ett eller flera besök. Hittar alltid gympadojor där till bra priser. Denna gång fann jag ett par ursöta flats i märket Zigi soho. De har ett brett sortiment, högt o lågt.

Paljetter och klackar. Oj vilken flaschback jag fick när jag såg denna svarta känga. Såna hade jag och styltade runt på i 90-talets Paris när jag skulle i väg på go-see eller långa nätter på klubbarna. Min kompis Magnus påminde mig varje dag att hålla in kinderna, han tyckte de fladdrade när jag gick i de höga skorna. Tack "snälla" Magnus, annars hade jag kanske flygit iväg!

3 kommentarer:

  1. Vill till den skoaffären NU!! Rebecca hade svimmat om hon sett dessa bilder, hon älskar skor!!

    SvaraRadera
  2. Elle gör säkert en test - vi har gjort det också.. va det samma rubriker men olika bild bara?
    Eller så vill de lura folk att köpa samma tidning två gånger, det vore väl för sorgligt!
    Kram C

    Ps när kommer ni till Lidingö och blir grannar?

    SvaraRadera
  3. Jag sag skorna och tankte pa fladdrande blont har, svarta tights, stor stickad troja och kinder som skakar:)

    Kop dem och stolpa omkring lite i LA, du agde Paris ta och visa LA karringarn hur man ska stolpa med insugna kinder!!
    xxm

    SvaraRadera