fredag 25 september 2009

Mamma syr och styr upp vårt amerikanska hem

Min mamma är den händigaste jag vet! 
Att hon har bra smak också gör det hela ännu roligare! När hon kommer på besök, fullkomligt rasar det ut roliga och fantastiska saker ur resväskan.
Hon super kräsen med vilka färger och material hon jobbar med och hur hennes produkter ska se ut. 
Titta på hennes fantastiska konstverk! Visst vill man äta upp dessa tyg- cupcakes och glassar???
Ringarna stickar hon och pärlorna hittar hon var hon än reser på jordklotet. Från Ystad till LA! Ganska mycket tjat om pärlor faktiskt:). 
Hon sparar gamla fina tyger och plockar fram dem när det är dags att sy vimplar, kuddar, lapptäcken och små söta blommor.
Både mitt, min bror Eriks och mina egna barns barnrum har alltid blivit extra mysiga, när mamma dragit in som en orkan och styrt upp sist touchen. Jag tycker hon ska starta ett designföretag illa kvickt. Själv är hon tveksam.........typiskt 
Tack för alla fina saker vi alltid får! Väntar glatt på nästa laddning:)

3 kommentarer:

  1. Vilken mamma du har Manda! Kan vi få låna henne ett par dagar?! Varför är hon tveksam till att starta ett designföretag? Det hade gått superbra, det är jag övertygad om. Skulle man kunna få göra en beställning på tygcupcasen och glassarna? Vill så gärna ha dem i Alma och August rum. Ringarna säljer hon dem? Hon kan väl inte bara göra en massa ringar och sedan inte sälja dem. Du kan ju inte bära alla. Hör av dig om det är möjligt att beställa.

    Miss YOU... fastän vi inte har träffats på tjugo år. Är det klokt att tiden går så fort??!!

    SvaraRadera
  2. Ja saknar dig med. Vi hade ju så mycket kul för oss. Kul att du gillar mammas saker. JA absolut hon säljer! Återkommer med priser!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Priser på både Cupcaksen, glassarna och ringarna. Oh, så fint det ska bli när jag får ha dem i deras rum!

    När du kommer hem ska vi ha vinfest du och jag och prata gamla, galna minnen.

    Kram

    SvaraRadera