fredag 25 september 2009

Mamma har kommit!


Mamma och jag gillar att utforska Los Angeles tillsammans och spiller ingen tid.
Mamma brukar göra research innan hon anländer och har alltid coolaste tipsen.
Denna gång hade hon hittat en skobutik på Beverlyblvd som vi genast besökte ( www.remixvintageshoes.com). Butiken startade för att ägaren kommit över stort ett lager gamla skor. Men alla storlekar fanns inte, så han har låtit nyproducera skomodellerna. Härlig butik! Kolla in de jag vill ha, men jag la band på mig själv och införde köpstopp i sista sekunden.

Efter denna skoupplevelse åt vi lunch med Max på ett av de mysigaste ställena i Hollywood, Joan´s on Third.
Det ligger mitt på bilstökiga 3rd street, ändå sitter man glatt ut i bullret och äter god lunch. Butiken säljer fina ostar, färdig mat, godis, kakor, kaffelatte osv. Allt är så fint förpackat och DYYYYYYYYYYYYRT. En gång skulle jag köpa vars en kaka till mina barn, 70 kr för 3. Till och med jag hejdade mig och la den fina celofanpåsen med de ljusblå kakhästarna fint tillbaka på sin plats. Mamma o jag delade en supergod kinesisk sallad och Max åt kyckling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar