torsdag 17 september 2009

Kalles och mammas killdag

Kalle och jag har haft killdag idag! 
Underbart mysigt!

Vi lämnade Maja i skolan och pappa Jock på jobbet. Sen drog vi ut i bilvimlet. Kalle var sugen på korv 9.02. 
Vi åkte till den största turistfällan av dem alla, Pinks korvkiosk, som legat där den ligger sen 1939, personalen verkar vara utbytt dock. Köerna där brukar vara helt onormalt långa och ringlar sig längs La Brea. Men vi hade tur, de hade inte öppnat, men korvarna var precis klara. Coolt!


Sen drog vi vidare, Kalle ville jätte gärna gå till Marc by Marc Jacobs butiken på Melrose Avenue. OK då sa jag, tyvärr öppnade de inte förrän 11, det är väl mest ungdomar som jobbar där kan man tro. Vi fick stå utanför och sukta på den fullkomliga neonfestivalen som försegick innanför skyltfönstret. 
I´ll be back tänkte jag. 
Kalle var nu redo för lekpark. Som bekant är ju inte lekplatser 1:a på min lista, men Kalle älskar det och jag älskar honom så, ok då. Amerikanska lekparker har mycket att erbjuda, härliga klätterställningar, mjuka underlag och gungor i massor. Det var SÅ varmt, Kalle förklarade för mig att "varmet" kommer från Afrika, jamen då så.
Som tur var blev Kalle törstig efter en halvtimme, dags för lunch. Vi tog bilen till shopping och stros centrat nummer ett, The Grove, där beställde Kalle själv in en Mac n´cheese och jag tog en sallad, med betoning på sallad. Tallriken som kom in var helt grön. Det var som om någon släppt ner en hel påse ekologisk färdigsköljd sallad på tallriken och, i stort sett inget mer.
Ja ja, må kaffelatten mätta lite då!!! 
Efter denna mycket stärkande lunch var det dans mitt i The Grove. Lite så där alternativt med band på scenen och så sjöngs det om hur vi ska bevara jorden ren å härlig. Kalle dansade som aldrig förr och sjöng glatt med i The Beatles gamla slagdänga Yellow Submarine. 
Nu var det dags att gå till Applebutiken, Kalle fick ett lärorikt datorspel med DIEGO, Doras kompis ni vet.

Helt otroligt men sen ville Kalle tillbaka till Marc by Marc Jacobs butiken. Så vi drog än en gång till 8410 Melrose Avenue, nu var det öppet. Kalle tog igen sig medan jag snodde runt bland neonattiraljerna och shopade lite bra att ha saker; en canvas väska i färgen korall och knallorange hängslen. Nu får det kanske räcka med neon på ett tag. Kalle valde ett fint ormarmband till sig själv, som jag tänker ta över och ha i kväll när Jock o jag har vuxenkväll på stan

Nu skulle vi vidare till leksaksmuseet men Kalle slocknade i bilen och jag tar gärna museet en annan dag. Tack Kalle för en fin killdag, med inslag av tjejdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar