lördag 2 april 2011

Tenta o Gondolen

Under fem veckor har jag tragglat nervsystemet, blodbanor, hjärtslag, bajsreflexer och annat smått o gott. Skriftliga tenta på allt detta hade jag och mina kurskamrater igår. 4 1/2 h kunde man få hålla på. Jag måste säga att jag tycker det är superkul att plugga och det var riktigt härligt att få tenta. Inte för att jag nödvändigtvis har klarat den, men för att det var en riktig lättnad att äntligen sätta sig och kolla vad som fastnat och inte. Nu börjar ny kurs och paralellt ska jag plugga till den muntliga omtenta jag har om ett alldeles litet tag. Efter tentan fick jag äntligen träffa Anette. Vi har inte setts en enda gång, helt ensamma, sen jag kom hem från LA. Vi gick med snabba steg till Gondolen! Det dracks vin och drinkar och pratades ikapp. Å, så vill jag ha det jämt, träffa Anette alltså, kanske inte drinkar varje dag.
När jag kom hem hade mamma kommit och Jock hade köpt blommor till oss! Väldigt gulligt! Sen var det bara att gå och lägga sig, och i drömmen förbereda för Kalles spökparty.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar