måndag 28 februari 2011

Hjärnan jobbar

I dag startade vi föreläsningar om nervsystemet. Mycket roligt och jag kom till och med ihåg en hel del från när jag läste det sist, för 118 år sedan. Någonstans där inne bland hjärnbalk och annat låg en hel del kunskap, ganska lätttillgänglig till och med. Efter lektionen lös flitens lampa över mig och mina klasskompisar Jeanette och Ida och dagens föreläsning gicks igenom. Väl hemma så hade Kalle sysslat med lite samma sak. Han, Maja och Josefin hade gjort köttbullar och Kalle hade jämfört köttfärsen med en hjärna. Sen hade han och jag en lång diskussion om vad som finns i hjärnan och hur skelettet är uppbyggt. Vi skrev ut ett skelett från datorn och drog några bendelar. Skönt att ha en likasinnad i hushållet. Men som mor vill man ju gärna tillgodose alla barns behov.

Så efter skelettracet blev det inbjudningskortsmaraton. Maja och jag är mycket nöjda med resultatet! Hon ska äntligen få ha gosedjursfest!

1 kommentar:

  1. Vilka fina inbjudningskort ni gjort!
    Manda, hur hinner du?
    Vi beundrar dig här i Ystad.

    Moster Aase

    SvaraRadera