tisdag 4 januari 2011

Hemma på min gata i staaaaan



Det må vara kallt och obekvämt, men gatan vi bor på är mycket najs, så även lägenheten vi hyr med fanastiska balkonger. En vätter ganska trevligt mot Norr Mälarstrand. I dag hjäpte farmor Marianne oss med barnen och vi fick en fin vit amaryllis. Vi tog alla en lång promenad till barnens skola, känns bra att veta var min trio kommer befinna sig under skolåret. På måndag börjar Maja ettan, hon är väldigt missnöjd med att jag
köpte en fin North Face Jacka till henne, den är ju inte rosa. Jag försöker pimpa upp henne med rosa halsdukar vantar mössa och stövlar. Vi vi fick ha en familjediskussion och visst, det får bli en rosa jacka, men de svarta termobyxorna får hon faktiskt keepa. Efter lång istidspromenad åkte vi hem till vår behagligt varma lägenhet och lagade, på beställning, falukorv och blodpudding. Alla barnen, var mina köksassistenter på alla plan. Dukning, tända ljus, dricka till alla, samt vaka noga över tvättmaskinen

1 kommentar:

  1. Åh vad kul då bor vi nästan grannar här på Kungsholmen! Jag håller verkligen med dig om det svenska bemötandet. En väldigt solig söndag var hunden och jag och 2000 andra stockholmare ute och traskade längs Norr Mälarstrand och INGEN hälsade eller besvarade hälsningar eller leende. Kände mig helt urlakad efter den promenaden...

    SvaraRadera