söndag 9 januari 2011

Dyrt med mat


Morgonen började med en vars en kopp kaffe. I dag kom farmor Marianne och passade Maja och Kalle hur många timmar som helst. Tack! Jag, Jock och Max gick på husvisning och efterföljande storhandling. Tror vi drog till med det dyraste matinköpet hitills. Galet dyrt med mat i Sverige må jag säga. Kvällens middag blev tacos. Vad som förvånade och irriterade mig var att helt plötsligt ingår inte kryddan till köttfärsen samt den röda salsan i asken. Detta upptäcktes givetvis när vi var hemma igen. Jock blev ivägsänd på specialuppdrag och hittade kryddorna. Men är det något nytt, att inte de två viktiga ingredienserna inte ingår i boxen? Nu ska jag kolla Midsomer Murders, har redan missat halva kvällens avsnitt.

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för trevlig blogg! Jag bor i Spanien och vi planerar att återvända till Stockholm snart. Lite orolig för det logistiska...med skolor, boende och dyl. Hur har ni tänkt när ni valde skola till er dotter? Kan hon gå kvar i samma skola om ni köper hus? Hur fungerar det med dagis? Hoppas att du inte tycker att mina frågor är besvärliga!
    Mvh
    Mi

    SvaraRadera
  2. Hej Manda!

    Välkommen till Stockholm! Jag älskare att vara hemma igen och speciellt att jobba igen det har jag saknat massor. Vet inte vart ni kollar på hus men vi hyr just nu på Lidingö och Ilove Lidingö det är perfekt närheten till stan, grönområden allt ett tips vi bodde i Saltsjö Boo innan men det här är grejen. Jag är tillbaks på Riche o TG så omo du har vägaran förrbi nu känner jag igen dig. kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Tror att det finns i boxen som har salsa, skal och kryddmix i ett. Old El Paso! Kolal nästa gång! Vi brukar dock köpa separat eftersom den bara har mild sås i Kittet.
    Kram
    CMR Alexandra

    http://www.oldelpaso.se/sortimentc.aspx?ID=4

    Produkter/taco/dinnerkit

    SvaraRadera
  4. Mumma med tacos. Typiskt med kryddorna :(. Ha en toppendag sötis. kram kram

    SvaraRadera