onsdag 20 oktober 2010

Husdjursproblem

Det där med att ha husdjur är säkert till 95 procent helt korrekt och bra för barn på alla sätt. Men de där sista 5 % är bara bad. Varje dag får jag hänga efter Max som en trasa så fort jag hör: Tödle mamma, tödle och ljudet av en pall som dras fram.
Då vet jag att min unge son är på väg mot sköldpaddan och vad som helst kan hända. Han påminner mycket om den lilla flickan i filmen "Nemo", när han handlöst försöker få plats i akvariet. HJÄLP!!!! Jag är i alla fall glad att han varnar lite innan.

2 kommentarer:

  1. Här hemma har vi också fått husdjur... en söt liten katt. Men stackars katt, den är ständigt jagad, buren, matad, kammad, duschad... Jag älskar katter men här är det nog mer än 5 % bad med katt just nu. Snacka om att skaffa sig merjobb. Det enda jag gör är kontrollerar vad mina små gangstar gör med den stackars katten. Kan man utveckla en plötligt allergi????!!!! Men sköldpaddan ska väl inte flytta med till Sweden?

    Under morgondagen hoppas jag att du har ett svar i din mailbox.

    KRAM,
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Jisses en katt!!!:) Absolut, allergi kan nog komma och gå:).
    Nej, sköldpaddan blir omhändertagen av vänner här i LA
    Ser fram emot ditt mail
    Kram

    SvaraRadera