fredag 9 juli 2010

Fot och hårvård för hela slanten

I går hade mamma jag och Maja tjejdag. Vi åt lunch på Gustav Adolfs torg. Sen hängde de med mig till salong Chic. I väntan på sin tur blev man erbjuden ett glas rosé, lite Hollywoodstyle. Jag fick där efterlängtad fotvård hos Maricela. Det är ju för övrigt en bra present att ge bort till någon man gillar. Under tiden jag satt där i fotbadet ringde jag ut till mamma och bad henne kolla om Maja kanske kunde klippa sig samtidigt. Det fanns tid, Maja njöt av att bli tvättad och fixad i håret.
Både Maja och jag var så nöjda när vi stegade ut i sommarvärmen. Inne hos Olsson och Gerthel fick vi syn på Sony Angels, alla tre blev lite stissiga. Maja tittade länge på de små gubbarna och berättade för killen i butiken vilka Sonys mamma har och vilka mormor har. Han undrade nog vad det var för tokar som hon hängde med.
Ett litet besök på Form Design Center hann vi också med och en fin affisch till barnens rum inhandlades.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar