torsdag 1 juli 2010

20 år sen sist!

I torsdags kväll träffade jag mina två gamla/unga klasskompisar Jenny och Tina. Vi gick i världens bästa gymnasieklass på Petri skolan i Malmö. Det kändes som om tiden stått still när de stod utanför hotelldörren. Med var barnvaktspatrullen, Jennys dotter Rebecca och hennes kompis Sandra. Max såg nöjd ut när de sedan vandrade iväg till Mc Donalds för festmåltid. Även om det var 20 år sedan jag träffade mina väninnor sist, så kändes det som om vi träffats igår. Mycket skulle avhandlas. Jenny och jag hade mammas ringar såklart! Vi startade med champagne på Hotell Kramer (heter kanske något annat nu). Här konstaterades det ganska snabbt att vi alla hade gift oss på Rådhuset i Malmö, snett över gatan. Sen avhandlade vi alla klasskamrater. Tinas och mitt minne var lite sådär, men Jenny, hon hade full koll på alla namn osv. Middagen åt vi på en fantastisk trevlig restaurang La Roche. Så god middag, tror kanske att vi satte i oss alla aiolisås som fanns. Det var verkligen roligt att träffa dem igen. Detta var reunion nummer ett under denna Malmö resa. Fler blir det!

1 kommentar:

  1. Åh vad mysigt med återträff. Tänk att det alltid känns som om tiden stått still. Hoppas ni får det fortsatt kanon här i Sverige :). kram kram

    SvaraRadera