tisdag 30 mars 2010

Teaterskola på Hollywood Boulevard



Hurra! I går började jag på en ny improvteater, iO west heter den och ligger på, lite lätt ofräscha Hollywood Boulevard. Tanja berättade i morse, på mitt träningspass, att HB i dag, är ingenting ofräschsmässigt jämfört med för bara några år sedan. Jag känner mig i alla fall lite bortkommen när jag promenerar där. Promenerar var att ta i, jag menar, när jag parkerar för 2 dollar i timmen och snabbar mig in till min klass. Utanför på gatan kan man beskåda välkända "stars". Det är VERKLIGEN en speciell känsla, att befinna sig i kärnan av Hollywood och gå på improvskola. Kan nästan inte bli mer Hollywood. I alla fall, vi är sju personer i klassen, är van vid 14 pers. Men detta känns intimt och VÄLDIGT roligt! Bra att byta omgivning ett tag. När jag känner mig redo ska jag ta min slutklass på UCB. Efter ett tretimmars hjärn och kropps aktivitetspass där, så åkte jag till kiropraktern Eric för att reda ut min arm. Som ni vet är det inte speciellt kul att bli knotknäckt, men nödvändigt. I Erics väntrum hittade jag den här boken. "How to get fat"! Nya rön eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar