lördag 13 mars 2010

För jag har tagit studenten, för jag har tagit studenten...


Ja, eller något i den stilen. I dag var det min tredje och i stort sett sista improv avslutningsshow. Jag var så nervös innan. Men som vanligt, ögonblicket innan jag stiger in på scenen, är nervositeten över. Det e ju bara att köra helt enkelt och vad är det att vara nervös för? Ingen vet ju vad som ska hända ändå. Och det gick bra, för oss alla 13. Så roligt och publiken verkade ha kul också. Då så.......... Detta var också i stort sett första gången i mitt liv jag har haft någon familjemedlem närvarande när jag framträtt i någon form. Jock var på plats, det var trevligt med publiksuport. Nu finns det ju en kurs till, den kommer jag nog gå, men inte den närmaste veckan i alla fall. Måste nog smälta sista kursen först. Efter framträdandet åkte de flesta hem till sitt, men några trogna kom med mig hem och drack lite "hurrachampagne" på altanen. I vilket fall, nu ser jag fram emot att få koll på improvteamen i Sverige. Skulle vara så kul att vara med i ett eller bilda ett eget här eller i Sverige. Vi får väl se. Nä, nu är det dags att försöka se färdigt filmen som Jock och jag kämpat med, under tre kvällar. Oddsen att jag somnar efter 10 minuter, är tyvärr höga.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att det gick bra med showen. Hihi det där med filmen, känner igen det. Jag är precis likadan ;). Kram

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag tror knappt jag orkade 10,tur att vi är fler sömntutor:) Kam

    SvaraRadera