onsdag 17 februari 2010

Santa Monica visit


Denna dag körde jag barnen till skolan, sen begav jag mig vidare till Santa Monica. Havsbrisen här kommer jag! Tror jag ska börja segla när jag kommer hem till Sverige. Optimistjolle eller liknande. Havet gör mig glad! Jag började min Santa M vistelse med ett fantastiskt yoga pass på Yogaworks, Montana Avenue. Jag parkerade bilen i närliggande villa område. Jisses vad skönt att promenera, det var till och med en man som hälsade glatt. Efter passet gick jag över gatan till Whole Foods och köpte lunch och in på Starbucks för en kopp svart kaffe. Jag håller på med en "cleans", så inga mjölkprodukter får intas. Det kändes så skönt att allt låg så nära, promenadavstånd. Mysigt och lite hemma i Sverige känsla. Vädret gör inte saken värre. Högsommar bjöds man lite generöst på idag. Jag tog mina inköp och åkte ett par block, mot havet.
Satt sen och åt lunchen på en grön parkbänk och drack tråk-kaffet med havet att vila ögonen på. Barn sprang på gräset och ett gäng pensios satte upp sina små stolar i skuggan och lunchade till skratt och hundskall. Åh vad lugnt och skönt. Tankarna for omkring, är det här man borde bo? Fast jag älskar Hollywood på sitt vis. Men i bland behöver man komma ner i varv. Efter denna magiska timme åkte jag till min läkare, som berättade att jag hade superlågt progestesteronvärde (svårt ord). Därav trötthet, humörsvängningar och ibland lite omotiverade deppar. Nu ska det väl bli ordning på torpet. Med krämer och örtmedeciner tågade jag ut från Dr Watsons office (Sherlock hade ledigt). Tjejer; håll koll på era hormonvärden, de kan spela oss galna spratt! Och vad jag nu förstår, så finns det bot! Kände mig redan uppåt! Att det sedan tog en timme att komma hem pga bilköer gjorde inte så mycket. Jag lyssnade på min favorit radiokanal AMP Radio och bestämde mig för att bli piggast i stan! Fick även ett annat glatt besked. Jag blev antagen på etapp tre i min improvutbildning. Teatern har nämligen just i dagarna, infört en ny regel; alla måste noggrant godkännas för att verkligen kunna gå vidare. Så den 1 mars börjar det igen! Tills dess ska jag preparera mig med krämer, örter och D-vitaminer och leva i "hormoni". Förresten så tycker jag att ögonfransarna har börjat växa, kan det vara möjligt efter två dygnsbehandling? Fortsättning följer som vanligt..................

2 kommentarer:

  1. Åh, skulle göra vad som helst för att få sitta ute i solen och äta lunch.
    Trött på vinter och mörker...
    Coolt att du kom vidare på nästa niveau, grattis!!

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen underbart med värmen här! Tack, det ska bli spännande och lite läskigt att fortsätta på etapp 3:)

    SvaraRadera