måndag 22 februari 2010

Mersmak av parkhäng


Denna dag startade i yogastudion i Larchmont. Jag var förmodligen den stelaste i hela lokalen. Otroligt att man kan förlora så pass mycket "rörlighet" för att man inte hållt i gång yogan. Nu blir det andra bullar, jag har lagt in all min träning i ett schema, nedskrivet. Inget fuskande här inte! Måste ju hålla schemat stenhårt, som den vän av ordning man ändå är. Jag har i alla fall världens bästa yogamatta, en röd Mandukamatta Efter ett välbehövt pass åt jag en lika välbehövd kycklingsallad och drack sedan kaffe med Helena. Kändes som om det var ett tag sedan, eller så bara, har vi fullt samtalsschema varje gång. Så är det nog. Trevligt var det. Sibi lämnade av Max till mig. Jag gick en promenad med honom i folkvimlet, det gillade han. Caar och bååååll säger den lille ungen. Jag har köpt en laddning med strand/parkleksaker som alltid ska ligga i min bil, om uti fall det skulle vara aktuellt att använda. Det blev det i dag när jag och Max drog till parken, med bollar spadar och annat viktigt. Börjar nästan förstå, inte riktigt, men nästan, föräldrar som ägnar mycket tid i parken med sina barn. Jag har dels varit lite otålig, men framför allt tycker jag att parker är så dåligt inhägnade och jag har tre barn att hålla koll på. Det gör ju vistelsen mer nervös än rolig. Men just denna park är det staket runt och en ingång/utgång. Vädret var helt underbart och så även Max. Kanske jag kommer bli en "parkhängare" ändå. Bättre sent än aldrig kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar