torsdag 11 februari 2010

Alla hjärtansdag a la Amerika


I helgen är det alla hjärtans dag! Tjohoo ännu en högtid att fira. Speciella avdelningar i butikerna har inretts med allt vad man kan önska sig inom temat "Valentines Day". Lilla julafton! 40 sådana här små fina påsar har Maja, jag och Kalle gjort i ordning till alla klasskamraterna. Det hör nämligen till, att ge alla sina kompisar en liten överraskning. Vi hade superkul när vi skrev små coola Bakuganskort och söta små husdjurskort och fyllde påsarna. Man tager seden dit man kommer på nåt vis.

3 kommentarer:

  1. Shit, ska man ge godis också? Jag fick veta att vi skulle ha med kort till alla klasskompisarna ... men hörde i eftermiddags något om goodies. Men det är för sent! Å nej! Bara nu inte barnen blir trackade för att de har en sådan snål morsa (som i och för sig har svårt att ta till sig seder som innefattar en massa sött).
    Bea

    SvaraRadera
  2. Nä, jag har säkert överdrivit det hela! Kort är säkert det enda som "krävs". Och 100 dollar i kontanter till varje barn och deras föräldrar och deras släkt......................................................:)

    SvaraRadera
  3. Oj vad ni är kreativa! Alla hjärtans dag är väl stort i USA jämfört med här i Sverige. Det har vi väl inte varit igång med så många år. Ja, tjugo kanske men inte mer. Alltid när jag tänker att det inte är så länge sedan så visar det sig att det är tjugo år sedan ungefär. Det är då man är gammal. Som när man ser en film och jag utbrister "men den är inte så gammal. Jag tror att jag såg den i mitten på åttiotalet". Då är den tjugofem år gammal. Då inser jag om inte förr att jag inte är purung längre. Men ung.

    KRAM,
    Jenny

    SvaraRadera